Anniek. De klant die centraal staat.

Eclipse helpt bedrijven met complexe integraties. Onze werkzaamheden zijn vaak complex. Maar de resultaten tegelijkertijd zeer concreet. Stel: jij runt een grote inkooporganisatie. Anniek is jouw klant. Eclipse zorgt dat de dienstverlening aan Anniek volledig geautomatiseerd verloopt. Zelfs als er een proces stokt …

De uitdaging

Anniek betaalt een factuur niet. De betalingstermijn is verstreken.

Optimale communicatie. Optimale waardering.

Bij Eclipse weten we dat deze klantvragen zowel een kans als een uitdaging vormen. Of je nou een inkooporganisatie, verzekeraar[OG1] , hogeschool, grote webshop of zorginstelling bent. Jij bent aan zet. Hoe jij handelt en communiceert, is doorslaggevend voor de waardering van Anniek.

In dit voorbeeld leidt het slim inzetten van de CCM-oplossing van Eclipse tot een positief resultaat. Eclipse zorgt ervoor dat alle onderdelen met elkaar integreren en alle delen afzonderlijk perfect functioneren.

  • Anniek ontvangt een betalingsherinnering, inclusief een link naar de klantenservice.
  • Ze klikt op de link met haar smartphone. Whatsapp opent. Anniek kan nu overleggen met de klantenservice. Een medewerker staat haar te woord en licht haar vraag toe.
  • De medewerker verstuurt een gepersonaliseerde e-mail conform de integraal ingeregelde huisstijl, met als bijlage de nieuwe factuur. Ook is er een betaallink toegevoegd aan de e-mail. Verder staat in de e-mail wie haar contactpersoon is voor vervolgvragen. Die contactpersoon is automatisch door het systeem toegewezen.
  • Anniek vergeet de e-mail te openen. Dus ontvangt ze een reminder per sms dat de e-mail met daarin de factuur behandeld moet worden.
  • Anniek betaalt. De betaling wordt automatisch geregistreerd
  • Dezelfde middag logt ze in op haar mijnklant-omgeving waarin ze de status van de factuur op ‘betaald’ ziet staan.
  • Anniek ontvangt na een dag een review-verzoek om de dienstverlening van het bedrijf te waarderen. Ze geeft 5 sterren.
  • Alle acties van Anniek worden toegevoegd aan haar persoonlijke klantprofiel

Het resultaat

Anniek was aanvankelijk ontevreden. Het goed automatiseren van processen, optimaliseren van kanalen en integreren van een uniforme huisstijl heeft ervoor gezorgd dat Anniek een tevreden klant is geworden.

Wat geldt voor Anniek, geldt ook voor andere klanten. Bij een optimale aanpak groeien klanten uit tot ambassadeurs die gratis reclame maken voor jouw organisatie. Dit doel realiseert Eclipse niet alleen voor deze inkooporganisatie. Eclipse doet dit in de praktijk voortdurend voor verschillende sectoren: financieel, zorg, overheid, onderwijs, energie, telecom, logistiek en retail.

Meer weten over onze mogelijkheden? Neem contact op of bel 040 – 820 00 40.

Eclipse. Slim in techniek

Bij Eclipse zetten we communicatietechnologie slim in. We leggen graag uit hoe wij jou kunnen helpen in de techniek.

× Direct contact? Available from 09:00 to 18:00