Dag kosten en risico’s. Hallo klant.

Organisaties leggen steeds meer focus op het leveren van toegevoegde waarde en goede klantervaringen. Een maximale Customer Experience (CX) is het doel. Traditionele organisatiedoelen zoals kostenverlaging en risicobeperking raken op de achtergrond. Maar hebben organisaties het daarmee ook makkelijk? Nee. Maximale klantbeleving vraagt om een andere, innovatieve en flexibele manier van werken.

De wens van consumenten om direct toegang te hebben tot relevante informatie die gepersonaliseerd, via hun voorkeurskanaal verloopt, is groot. Consistente communicatie op het gebied van stijl, beeldmerk en tone-of-voice zijn cruciale elementen geworden. Deze ontwikkelingen hebben ook grote impact op het IT-communicatielandschap.

Integratie van klantcommunicatie en klantbeleving
Door deze wijziging zien we dat Customer Communication Management (CCM) en Customer Experience Management (CXM) steeds dichter naar elkaar toe bewegen. Vooraf bepaalde vaststaande communicatie-uitingen worden vervangen door dynamische klantgerichte interacties. Deze zijn afgestemd op individuele consumentenvoorkeuren. Doel is om bij alle interacties de klantperceptie over de organisatie sterk te verbeteren.

“Vooraf bepaalde vaststaande communicatie-uitingen worden vervangen door dynamische klantgerichte interacties.”

Cloud-based integratieplatform
Om vanuit de verschillende interne systemen, zoal CRM, ERP, ECM, toch een eenduidige en consistente communicatie te garanderen, heeft Eclipse een cloud-based communicatie- en integratieplatform ontwikkeld. Dit platform koppelt relevante interne systemen aan elkaar.

Verrijking en transformatie
Maar het integratieplatform doet meer. Het verrijkt en valideert klantgegevens. En het transformeert gegevens in leesbare content geschikt voor diverse communicatiekanalen. Zo ontstaat gepersonaliseerde communicatie die altijd een eenduidige professionele uitstraling heeft. Die hoogwaardige uitstraling is gegarandeerd en staat zelfs los van het kanaal dat gebruikt wordt.

Klantgericht werken binnen een moderne organisatie vraagt om een andere focus dan werken vanuit risico’s en kosten. Klantloyaliteit vergt aanpassingen op alle fronten van een organisatie. Meer weten over de mogelijkheden? Neem contact op of bel 040 – 820 00 40.

Eclipse. Slim in techniek

Bij Eclipse zetten we communicatietechnologie slim in. We leggen graag uit hoe wij jou kunnen helpen in de techniek.

× Direct contact? Available from 09:00 to 18:00