Een nieuwe manier van communiceren

De manier waarop organisaties communiceren met hun klanten is de laatste jaren flink veranderd. Het aantal communicatie kanalen waarmee organisaties de consument willen  bereiken groeit.  De verschuiving van prioriteiten van organisaties is belangrijkste reden achter deze ontwikkeling. Organisaties hebben steeds meer focus op het leveren van toegevoegde waarde en goede klantervaringen. Voorheen lag die focus binnen organisaties vooral in het verlagen van kosten en risico’s en nu vooral op Customer Experience (CX).

De wens van consumenten om direct toegang te hebben tot relevante informatie die gepersonaliseerd, via hun voorkeurskanaal verloopt, is groot. Consistente communicatie op het gebied van stijl, beeldmerk en tone-of-voice zijn daarbij cruciale elementen geworden. Deze ontwikkelingen hebben ook grote impact op het IT communicatielandschap.

Door deze wijziging zien we dat Customer Communication Management  (CCM) en Customer Experience Management (CXM) steeds dichter naar elkaar toe bewegen. Generiek opgestelde traditionele uitgaande berichten worden vervangen door klantgerichte interacties, die afgestemd zijn op de consumentenvoorkeuren. Het doel is daarbij om bij alle interacties de klantperceptie over dat bedrijf te verbeteren

Om vanuit de verschillende interne systemen, als CRM, ERP, ECM, etc. consistente communicatie te garanderen heeft Eclipse een cloud-based communicatie integratieplatform ontwikkeld waarmee gekoppeld kan worden. Dit integratieplatform verrijkt en valideert de data en transformeert deze in leesbare content geschikt voor diverse communicatiekanalen. Gepersonaliseerde, kanaal- en device onafhankelijke communicatie waarmee klantloyaliteit en een verhoogde bedrijfswaarde wordt behaald.

Eclipse. Slim in techniek

Bij Eclipse zetten we communicatietechnologie slim in. We leggen graag uit hoe wij jou kunnen helpen in de techniek.

× Direct contact? Available from 09:00 to 18:00