Technische deepdive

Op deze pagina duiken we dieper in onze techniek. Het is de Eclipse-techniek, waarmee we slimmere oplossingen voor klanten realiseren. Deze pagina richt zich op medewerkers met een communicatietechnische (ICT-)achtergrond. Dit kan bijvoorbeeld de CTO binnen een organisatie zijn.

Wat Eclipse doet

Eclipse biedt het gemak van één omgeving waarin we van jouw data leesbare items maken die we via geautomatiseerde scenario’s distribueren over verschillende outputkanalen. Op basis hiervan slaan we informatie op en rapporteren we deze op een slimme en overzichtelijke manier. Gebruik, volume, distributie, maar ook opens, clicks, etc. spelen hierbij een rol. Naast functionele wensen is de oplossing faciliterend voor audits, bescherming van persoonsgegevens en A/B-testen. Een complete klantcommunicatie-oplossing in de cloud, waarbij je alleen betaalt voor het daadwerkelijke gebruik.

Onze visie op data

Hoe jouw organisatie data of gegevens gebruikt, heeft grote impact op de klantcommunicatie. Data voor klantcommunicatie is vaak afkomstig uit verschillende bronsystemen. Daarom heeft Eclipse een Canoniek Data Model (CDM) ontwikkeld. Dit model bestaat uit generieke JSON- en/of XML- velden. Deze velden worden gecategoriseerd naar diverse onderwerpen voor o.a. rapportages en controles.

Wat betekent dit concreet?

  • Canonical Data Model (CDM)
    We starten met een definitie. Het Canoniek Data Model is een model van de definities, samenhang en structuur van informatie die refereert aan een regelset die is vastgelegd binnen een gedefinieerde context voor communicatie tussen een set van applicaties en/of partijen.
    Kortom: ons CDM omvat de definities voor de communicatie tussen verschillende data-schema’s. In het CDM worden generieke velden gebruikt, zoals persoonsgegevens, productiegegevens, financiële gegevens, distributiegegevens, archiefgegevens en integratiegegevens. Hierdoor hebben we controle over het dataschema en het gedrag ervan. Enkele voordelen hiervan zijn:

    • Consistente beschrijving van de data
    • Standaard terminologie en betekenis
    • De referentie voor alle interacties en transacties
  • Datatransformatie
    In ons platform verwerken wij standaard JSON of XML. Dat werkt als volgt. Je organisatie levert ons het dataformaat aan dat gangbaar is in het bronsysteem dat binnen jouw organisatie wordt gebruikt. Wij converteren en verrijken de gegevens vervolgens van het ene formaat of structuur naar een standaardformaat en -structuur. Daarna kunnen wij via ons CDM de data verder verwerken. Hierbij worden alle noodzakelijke veiligheidschecks uitgevoerd.
  • Verrijken & Valideren van Data
    Mocht er een datatranslatie nodig zijn, dan controleren en wijzigen we de door jou aangeleverde data en breiden we deze waar nodig uit. Hierdoor verwerken we up-to-date en volledige data. Dit is belangrijk voor het benutten van alle gewenste functionaliteiten die wij je bieden via ons platform.

GDPR

Omdat wij persoonsgegevens verwerken die tot een individu terug te voeren zijn, speelt privacy een belangrijke en gevoelige rol. Eclipse hecht daarom grote waarde aan het GDPR/AVG-proof verwerken van klantgegevens.

Als een klant van onze cloud-based service gebruikt maakt, wordt data op één centrale plek versleuteld opgeslagen. Dit geeft deze klant de mogelijkheid om aan het eind van ieder communicatiescenario zelf te bepalen hoe lang data opgeslagen mag blijven: tot direct na een verwerking of langer?

  • Depersonaliseren persoonsgegevens naar ID
    Na het verwerken van de data is het voor de afdelingen administratie, auditing en reporting van belang om de gewenste inzichten te verkrijgen. Eclipse depersonaliseert de aangeleverde data. Alleen het aangeleverde klantkenmerk zal worden opgeslagen.
  • Centrale dataopslag persoonsgegevens
    Aangeleverde data en gegenereerde berichten worden op een centrale locatie opgeslagen: het Azure Storage Account regio West-Europa (Amsterdam). Data wordt altijd versleuteld opgeslagen.

Integratie en data uitwisselen

  • Aanlevering
    Eclipse ondersteunt alleen integraties met (derde) systemen als de hoogste veiligheidsstandaarden hierbij worden ondersteund. Dit geldt op het niveau van cryptografie en op het niveau van identiteitsmanagement. Onze standaard configuratie ondersteunt aanlevering van data via de secure FTP en REST-API-protocollen. Maatwerkintegraties zoals VPN of SOAP zijn ook mogelijk.
  • Teruglevering
    Als System Integrator hebben we ruime ervaring met terugleveringsbevestigingen of specifieke data voor onder meer CRM-systemen, ERP en mijn-omgevingen. Teruglevering van data is maatwerk en bij Eclipse is dat mogelijk.

Content

Eclipse heeft een Best Practice uitgewerkt voor Templatedesign en -beheer. De templates zijn opgebouwd uit verschillende elementen die in directe relatie staan tot de aangeleverde data, het huisstijlhandboek en de tekstbronnen.

Door de intelligente vereenvoudiging worden het beheer en het wijzigen van berichten versneld. Met behoud van rechten kunnen gebruikers toegang krijgen tot schrijf- en leesrechten en kunnen tekstblokken aangepast en ter goedkeuring voorgelegd worden aan de eindverantwoordelijke persoon binnen de organisatie.

Om toegang te krijgen tot onze cloudservices maken wij gebruik van Azure Active Directory (Azure AD). Via deze identiteits- en toegangsbeheerservice kunnen klanten op basis van eigen bedrijfsbeleid toegang krijgen tot onze diensten.

Certificeringen / Compliance

Eclipse is ISO/IEC 27001 gecertificeerd. ISO 27001 is de ISO standaard voor informatiebeveiliging. Deze internationale norm is van toepassing op commerciële ondernemingen, overheidsinstanties en non-profitorganisaties. De norm stelt duidelijke eisen aan het vaststellen, implementeren, uitvoeren, controleren, beoordelen, bijhouden en verbeteren van een gedocumenteerd Information Security Management System (ISMS).

De norm specificeert eisen voor de implementatie van beveiligingsmaatregelen die zijn aangepast aan de behoeften van afzonderlijke organisaties of delen daarvan. Het ISMS is ontworpen om de keuze van adequate en proportionele beveiligingsmaatregelen – die de informatie beschermen en vertrouwen bieden aan belanghebbenden – te waarborgen.

Eclipse-oplossingen zijn zo ontworpen dat ze snel kunnen inspelen op het naleven van geldende gedragsregels en nieuwe wet- en regelgeving. Om voor onze klanten het naleven van geldende gedragsregels én wet- en regelgeving binnen een organisatie te borgen, helpen wij in dit proces mee. Voorbeelden zijn de GDPR en MiFID II.

Rapportage / Audittrail

Binnen onze Azure omgeving worden alle processen en activiteiten geregistreerd oftewel gelogd voor een minimale periode van 6 maanden. Indien wenselijk kan deze periode worden verlengd. Alle verwerkingen en responses verwerken we in een widget-based dashboard dat beschikbaar is in het portaal.

Scenariomanagement

Scenariomanagement biedt onze klanten de mogelijkheid om alle beschikbare outputkanalen via een workflow samen te brengen tot één compleet communicatiescenario, en om diverse triggers te koppelen aan modulaire outputkanalen.

Scenariomanagement laat gebruikers op een eenvoudige manier de beschikbare communicatiekanalen beheren via een overzichtelijke drag-and-drop editor. Zaken als ‘wat-als’, ‘als-dan’, acties en triggers zijn eenvoudig zelf in te stellen. Eclipse kan dit proces ook ondersteunen. Ook is het mogelijk om het scenariomanagement volledig uit te besteden.

Technologische partners

De cloud-based services van Eclipse zijn gebaseerd op Microsoft .Net, Microsoft Azure Cloud Services in combinatie met Quadient Inspire-technologie.

Vragen over onze dienstverlening? Neem contact met ons op. We bespreken onze mogelijkheden graag.

Bedrijfsvideo

Bent je nieuwsgierig naar ons bedrijf geworden? Je kunt naast alle informatie op onze website ook onze video bekijken.

De 6 voordelen van Eclipse

AVG- en GDPR-proof

Onze manier van werken zorgt voor een veilig opslag en verwerking van klantgegevens.

Geen grote investering nodig

Voor onze oplossingen geldt een transparante maandelijkse fee.

Communicatie zoals je klant het wil

Communiceren met je klant via het communicatiekanaal en moment dat je klant wil. Omni-channel dus. Dat is de meest efficiënte manier voor jouw organisatie.

De zekerheid van Software as a Service

Onze CCM-dienstlevering zit in de cloud (SaaS). Dat betekent: nooit meer updates doorvoeren. Je krijgt de zekerheid van altijd de meest recente communicatietechnologie.

Groei in klantwaardering, loyaliteit, NPS en sales

Een eenduidige klantcommunicatie via het voorkeurscommunicatiekanaal van je klant zorgt voor meerdere positieve resultaten.

Wij zijn betrokken

Ons team van specialisten staat altijd voor je klaar. We verbeteren jouw klantcommunicatie. Gedreven door technologische ontwikkelingen of op verzoek.

Bekijk de diensten die Eclipse
voor jouw organisatie uit handen kan nemen.

× Direct contact? Available from 09:00 to 18:00